Thursday, September 20

Give and Take

Hai u ols.. hmm kali nih entry sikit jiwang hehe. nak share pendapat je dari pasangan yang aku tengok.. mungkin aku pun penah termasuk dalam golongan ini suatu ketika dahulu. ehehehe.. okayy tutup buku itu dan maii kita start cerita..

bagi aku... dalam suatu hubungan tu PERLU ada "give & take" dalam kata erti lain. memberi dan menerima.. bukan sebab kita memberi tu sebab nak kan balasan.. tak.. tapi aku rasa ini salah satu cara untuk kita tunjuk yang kita faham pasangan kita selain saling melengkapi kekurangan masing-masing.. hmm tuh yang aku rasa lah.. tapi aku rasa u ols pun rasa benda yang sama kan? (kecuali orang yang takde perasaan lah) okeyy kes orang takde perasaan boleh tolak kat dinding. -.-"

Bila ada sikap "give & take" nih.kita akan automatically akan belajar sikit demi sikit untuk menghargai pasangan kita.. sebabnye 1 benda u ols kena ingat tak semua yang kita harapkan ia akan jadi seperti yang di rancang.

"i nak jmpa u malam ni..."

"okayy.. boleh.. tapi i tak leh keluar.. kita jumpa depan rumah eh.."

"tapi i nak pergi....bla..bla..bla.."

"hmm.. abis achaner??"

"lain kali je lah jumpa.."

"k.."

.........dialogue ni rekaan semata-mata takde kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia

u ols kena sedar dan yang paling penting faham situation si pasangan.. dan ingat tak semua yang kita harapkan dia dapat buat tuh akan menjadi dan harap dia jawab "okayy boleh je awakk.." takk.. hehehe.. dan mungkin kadang kita kena memilih untuk dapatkan salah satu daripadanya dalam kata erti lain BERKORBAN.. ^^

sebenarnya kalau kita berjaya dalam "give & take" di dalam suatu perhubungan ni dapat menjamin ke mana hala tuju hubungan itu sendiri.. sebab si pasangan mungkin akan rasa "wahh.. dia ni sangat memahami aku.. terima kasih sayangggggg..."

tapi mungkin ada setengah daripada kita takut disakiti lagi.. dan tak nak jadi macam yang lepas.. sampaikan jadi terlalu pentingkan diri.. pentingkan diri tak salah tapi certain part kita kena fikir apa yang pasangan kita rasa.. kalau tak boleh faham.. "BYE BYE" lah jawabnya.. ye dak?

helooo... wake up.. EVERYONE USED TO HAVE BAD RELATIONSHIP not only you. so please be positive.. kamonnn... aku pun pernah rasa susah nya nak move on.. dan stuck lama kat stage parah tuh... hehehe..who would have thought i've come this far. The bad past is history now.nevermind what has passed. :)) senyum ja..

semua orang pun harap pasangan we ols faham we ols kan? so kena lah "give & take" hmm.. tapi berpada-pada dalam "give & take" tuh. let say sang BF kaki bola.. siang malam siang.. asyik FUTSAL - BOLA - FUTSAL - BOLA.. rasanyaaa.. "kau pergilah kahwin dengan bola". ini contohhhh!! hehehe

okayy lah.. penat menaip.. sambung lain kali.. 

caio.. 

No comments: